Om meg

Hamar, Hedmark, Norway
En full liten østlandsbrugle som lurer på litt av hvert etter at serveringen har stengt.

tirsdag 24. juli 2012

Religion da veitdu og støla fra Ricky Gervais

Jeg kjenner at jeg må skrive mer og mer. Religion altså! Herregud, so to speak!

Hvis du er så jævla nøver på den jævla guden din, og du forfekter alt anna. Hvorfor er det slik at kristendommen er den yngste religionen ever? Hvis du ser bort fra wicca og slik, men det synes jo tilogmed du er tøys.

Ok. Kristendom da, som jeg kan mest om. Jeg har ikke fagbrev i det heller men det er nå det jeg har hørt mest om.

De 10 bud. Bra greie som vi alle skal leve etter men hvorfor kalle det religion? Det er jo ikke slik at de fant opp de greiene. Evelusjon baby. Evulusjon. (Nei jeg kan ikke stave)

Alle religioner har noen kjøreregler som når det kommer til stykke bare er kav hakke sunn fornuft. Vi ateister (ja jeg er det) følger også disse reglene. Vi trenger bare ikke ha en overordnet makt til å fortelle oss det. Det går veldig automatisk! Møblert hjem og alt det der.

Jeg kommer til stadighet tilbake til en ting som standuppereren Ricky Gervais sa:

The dictionary definition of God is “a supernatural creator and overseer of the universe.” Included in this definition are all deities, goddesses and supernatural beings. Since the beginning of recorded history, which is defined by the invention of writing by the Sumerians around 6,000 years ago, historians have cataloged over 3700 supernatural beings, of which 2870 can be considered deities.

So next time someone tells me they believe in God, I’ll say “Oh which one? Zeus? Hades? Jupiter? Mars? Odin? Thor? Krishna? Vishnu? Ra?…” If they say “Just God. I only believe in the one God,” I’ll point out that they are nearly as atheistic as me. I don’t believe in 2,870 gods, and they don’t believe in 2,869.

Og det synes jeg var godt sagt da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar