Om meg

Hamar, Hedmark, Norway
En full liten østlandsbrugle som lurer på litt av hvert etter at serveringen har stengt.

onsdag 20. april 2011

Kvelden jeg husker minimalt i fra

Det hendte i de tider da det gikk ut gjetord i fra mange personer at det var fredag før påske.

Det jeg husker:

Det var dobbeltkonsert på Seb's med Forgery og Tantara. Fikk med hele konserten til første bandet (som jeg går ut i fra var Forgery) som var dritkult. Et par låter ut i andre bandet så blir alt svart. Ikke bandet sin feil men antagelig en ettervirkning av det som skjedde senere.

Når jeg kommer litt til meg selv så har jeg vage minner om noen blodprøver som blir tatt og jeg tror jeg er på sykehus. Svart igjen.



Kjørte litt MR.

Drar ut noen kanyler og springer ut i en korridor som er folketom. Finner ut at nå kan jeg leke Riget. En lege eller sykepleierske tar meg igjen og legger meg i bakken og forteller meg at jeg må bli her. Svart. Våkner på nytt og har en veldig vag følelse av at jeg prøver å kle av meg en kjortel og få på mine egne klær. Mer løping.

Finner ikke vegen ut og blir innhentet av de snille, men dog så bestemte pleierne som insisterer på at jeg må skrive under på et eller annet. Skjønnte det ikke da, men går ut i fra at det var fraskrivelsesansvar hvis jeg virkelig ville dra nå. Tror jeg stakk fra uten å signere og det neste jeg husker er at jeg sitter i en taxi tilbake til Hamar.

Taximannen var veldig snill og sa at han kunne kjøre meg til Hamar for 180 kroner. Jeg var kjempeblid og sa jada det går greit.

Utenfor leiligheten viser det seg at jeg kun har 50 spenn som han får, og nå er han ikke fullt så hyggelig lenger. Går å legger meg.

Det som jeg har fått fortalt:

Etter konserten på Seb's har jeg vært på Nellies og tatt 2 øl. Alt i alt denne kvelden har jeg drukket 5 pils hvilket jeg da tror jeg klarer glatt.

Har visstnok vært ute med noen polakker å drukke sprit av en flaske jeg aner ingenting om, men ryktene tilsier at ikke noe mer enn en slurk eller to.

Får skyss på Statoil der jeg kjøper meg en grandis og møter bartenderne fra Seb's.

Har visstnok stått og pratet med de og mistet balansen bigtime. Detter bakover og slår bakhodet i asfalten. De følger meg hjem, enten ved hjelp av apostlenes hester eller bil, litt usikker der.

Blør fra bakhodet og jeg er ikke hjemme...

Oppe i leiligheten har Hein fått meg inn men han skjønner at noe er galt. Setter meg ned og jeg sikler og svarer ikke på tiltale. Etter noen minutter uten kontakt finner han det best i å ringe legevakten. De kommer med sykebil og frakter meg til Elverum.

Sammendrag:

Fikk en monsterkul i bakhodet, blødde ned heisen og mistet cirka 5-6 timer av kvelden. Ikke blackout men absolutt svart. Skal bli moro å se svarene fra sykehuset på blodprøver og MR.

Har jeg lært noe? Nei ikke en dritt for jeg husker da ikke noe!

Denne historien er skrevet noen dager senere ettersom jeg måtte få en del fakta på bordet.
Jeg skylder bare på meg selv, men tror at jeg klarer å få i meg mer en 5 øl. Det var flere folk som drakk av polakkspriten også, så hva som egentlig skjedde er et mysterium.

Moralen er vel at alle får ha en trivelig påske, og at det eneste jeg har dårlig samvittighet for, er den stakkars taxisjåføren jeg fortsatt skylder penger....

1 kommentar: