Om meg

Hamar, Hedmark, Norway
En full liten østlandsbrugle som lurer på litt av hvert etter at serveringen har stengt.

tirsdag 8. mai 2012

Rare greier på Nellie!

Av og til er det vanskelig å klare å holde seg edru har jeg hørt. Aldri vært i det dilemmaet jeg.
Når noen ber meg om å være edru, så spør jeg om hvorfor det?

De svarer som regel at da kan du også få deg jobb.

Jammen hvorfor skal jeg ha meg jobb?

Joda, da kan du leve livet ditt slik du vil!

Jeg gjør det allerede jeg altså. (Og bare så det er sagt, jeg snylter ikke på dere skattebetalere)

Jeg jobber når jeg har lyst på det og når helsa holder. Ikke bruker jeg sosialen og ikke tar jeg noen kroner ut av statskassa.
De gangene jeg diskuterer på byen så sier jeg det, men det er mer for å få en diskusjon.

Det ingen egentlig har fått med seg er at også trygde"snyltere" skatter.

Jeg skjønner egentlig hvorfor jeg begynte å prate om dette. I dag har jeg da faktisk både tatt på pupper og hatt det koselig.

Siste: Den dagen du synes det er å snylte å klare seg på 6000 kroner i måneden med ei husleie på 4600, så kan vi snakke.

Ja jeg drikker. Når så du meg sist i nye klær? Det er en prioriteringssak.

Jaja. Når jeg ser over så ser jeg at det virker feil. Husk at jeg ikke alltid har vært bortkasta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar