Om meg

Hamar, Hedmark, Norway
En full liten østlandsbrugle som lurer på litt av hvert etter at serveringen har stengt.

tirsdag 5. april 2011

5 timer etter Stortinget

Herregud, jeg har aldri vært så uening som i dag. Jeg veit ikke om dere fulgte med på stortingsdebatten i dag.

Det gjorde jeg. Jeg driter egentlig i om dere stemte høyre eller arbeiderpartiet.
Er det noen av dere som aner hva dere har stellt i stan?
Datalangringsdirektivet eller DLD som vil kaller det er så helt på trynet!


Vanligvis så skal jeg bare være full her og snakke om slike ting, men dette er altfor påkostet.

Skal de folka som vi kaller våre folkevalgte få lov til å si at vi er enige i at alt vi gjør på elektroniske ting er greit at de overvåker?

Et lite eksempel:

Per som er 14 år, skal skrive en særoppgave om nynazister. Han går på de sidene. For å finne ut nok så melder han seg inn i noe drit.


Samtidig:

Arnulf som er 30, har et problem. Han Digger små unger og  er rask med å misbruke.
Han veit at Politiet overvåker han slik at han bruker VPN, Proxyer osv slik at ingen veit hvem han er.


30 dager sener.

Politiet finner ut hvem Per er, men de lurer fortsatt på hvem Arnulf er.


Jeg synes at hele dld (DatalagringsDirektivet) er idioti!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar